Eerste week - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van janetruiter - WaarBenJij.nu Eerste week - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van janetruiter - WaarBenJij.nu

Eerste week

Door: Janet

09 December 2012 | Thailand, Bangkok

Hallo,
hier even een update. Ben veel aan het reizen/zien dus vaak niet echt tijd om een verhaaltje te maken.
Eerste paar dagen Bangkok wat verkend, Bangkok is groot met veel verkeer en smog, niet zo mijn ding. De Thaise mensen die naar je toe komen om te helpen (en dat zijn er veel in Bangkok) proberen allemaal geld aan je te verdienen. Heel vervelend. Heb verder wel wat leuke mensen hier ontmoet!
Vrijdag (30 nov) heb ik een uitstapje gemaakt naar Ayutthaya, hier staan oude tempel ruines. Het is een heel rustgevend dorpje, gelukkig veel minder opdringerige Thaise mensen. Het was heerlijk relax, hier heb ik Lysbeth ontmoet (uit NL). De volgende dag besloot ik terug te gaan en samen voor een tijdje met haar te reizen. Zondag en maandag waren we in Pak Chong, vanaf hier hebben we een jungle tours gedaan naar Nationaal Park Khoa Yai. We hadden een leuke groep, en hebben mooie natuur gezien en ook wat wilde dieren gespot die daar leven. De White Gibbon (aap) was wel erg mooi en een wilde olifant ook.
Maandag avond zijn we met de night train naar Chiang Mai gegaan. Chiang Mai is een leuke stad. Veel marktjes (zoals in heel Thailand) en een rustige sfeer ondanks het een grote stad is. Hier hebben we 2 dagen een scooter gehuurd om de omgeving te verkennen en naar de bergen te gaan. Super leuk om daar de bochten te rijden! En het uitzicht vanaf de bergen is heel mooi. Het voordeel van zelf scooter te huren ipv georganiseerd is dat we ook zelf naar de locals toe kunnen gaan, die niet geld willen hebben voor bv een foto. En we kunnen off-road, we dachten dat we wel de berg naar beneden konden bij een zandpad, maar kwamen midden in de jungle! De wegen waren daar heel beroerd en we hadden slechts een scootertje, een heel avondtuur. De bergen zijn namelijk ook heel stijl op sommige punten. Bijna beneden kwamen we erachter dat we echt niet goed zaten en moesten we helemaal terug, best spannend omdat het zo'n beroerde weg was en zo stijl.
Vanaf gisteren zitten we in Pai. Pai ligt tussen de bergen en heeft een hippie sfeertje. Helaas is het vakantie/lang weekend voor de locals, en die trekken massaal naar Pai. Dus gisteravond bij aankomst waren alle guesthouses vol. Gelukkig konden we nog in een krappe koude tent. Nu hebben we een prachtig hutje!!

Heb het goed naar m'n zin, je ontmoet veel mensen (ook veel NLers) en de mensen zijn erg aardig (behalve die wat van je willen). Het vervoer is hier ook makkelijk, alleen je moet altijd extra tijd rekenen. De trein gaat bijna nooit optijd ergens weg en komt ook altijd later ergens aan. Altijd veel vertraging, maar goed het is vakantie dus geeft niet!
De natuur en cultuur is prachtig om te beleven, zo anders dan bij ons. Het is leuk te zien hoe andere mensen leven.

• 09 December 2012 - 18:18

Ellen Kiewiet:

Wat heb je al leuke/spannende/bijzondere dingen meegemaakt! Echt supertof! Heel erg veel plezier nog de komende tijd!

• 09 December 2012 - 20:12

Ina Tolner:

Janet hoop dat je een helboel mooie herinneringen overhoudt aan je reis naar Bangkok
    ik blijf je volgen veel succes
    groetjes Ina Tolner

• 16 December 2012 - 19:03

De Buren Uit N.:

Hoi Janet, leuk om over je avonturen te lezen. Zo te horen heb je al veel gezien en gedaan. We zijn inmiddels wel weer toe aan een update :-)
    Geniet ervan! Groetjes van de buren uit N.