Naar huis - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van janetruiter - WaarBenJij.nu Naar huis - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van janetruiter - WaarBenJij.nu

Naar huis

Door: Janet Ruiter

Blijf op de hoogte en volg

09 Januari 2013 | Thailand, Bangkok

Vorige week donderdag naar Angkor Wat geweest in Siem Reap. Wat ontzettend mooi! Een van de grootste best bewaarde historische dingen ter wereld. Ontzettend mooie tempels.
We zijn al vroeg vertrokken (5 uur) om zonsopgang te kunnen zien. Deze was best oke. Het was zo vroeg al behoorlijk druk!
De beste manier om rond te gaan is met een tuktuk. Deze hebben we dus gehuurd en wacht steeds als je weer iets gaat bekijken.
De meeste tempels zijn in een andere tijd gebouwd en dat kun je zien aan de stijl. Ze zijn 'bekleed' met mooie afbeeldingen, allemaal handgemaakt in het steen van de tempels. Elke afbeelding heeft z'n eigen betekenis, de mensen die zijn afgebeeld (koningen/goden/vrouwen etc) wisselen qua haarstijl, kleding, gezichtskenmerken enz. Hieraan kun je zien (ik niet) in welke tijd ze zijn gebouwd.
Er is ook een tempel met heel veel gezichten, de meeste gezichten hebben een andere uitdrukking. Ook de Tomb Raider tempel hebben we gezien, bij deze tempel is de film opgenomen. Er zijn allemaal bomen in de tempel gegroeid wat best een fraai beeld geeft.
De dag erna (beetje verkeerde volgorde) zijn we naar het Nationaal Angkor Museum geweest. Dit was interessant. Ik wist eigenlijk niet zo veel van Angkor af, en nu veel meer. Al was het wel super veel informatie in een keer.
Het is onvoorstelbaar dat daar jaren geleden zoveel mensen hebben gewoond. Midden in de jungle. Het is nu iets minder jungle.
Ben blij dat ik beide gezien heb. Was wel echt de moeite waard. Maar 1 dag is opzich voldoende, er zijn mensen die nog veel langer gaan. (je kunt een 1 dag, 3 dagen, 7 dagen kaart kopen)
Siem Reap is verder ook wel een leuke stad, na een poos niet echt in een stad te zijn geweest was dit wel even fijn.
Zaterdag had ik een ticket naar Koh Chang geboekt, ik wilde de laatste dagen nog even een eilandje bezoeken. Al vroeg zat ik in de bus naar de grens met Thailand. Helaas zijn ze daar flink aan het ouwehoeren, als je geen VIP-visa koopt moet je 5 uur wachten!! Na 3 uur gewacht te hebben en nog niet eens op de helft van de rij, heb ik besloten met wat anderen maar te betalen. Uiteindelijk na 5 uur waren we de grens over en konden we verder. Helaas voor mij zeiden ze dat ze vandaag niet meer naar Koh Chang gingen. Zo stom!
Ben met de anderen maar meegereden naar Bangkok.
Zondag naar Kanchanaburi gegaan, hier wilde ik nog wel heen en was ik nog niet geweest. Hier heb je de River Kwai bridge. Tijdens een oorlop met Japan zijn hier heel veel krijgsgevangenen geweest, zij moesten een spoorlijn bouwen naar Birma. Ook heel veel Nederlanders waren hier, en er zijn ontzettend veel omgekomen. Zondag wat museums bezocht en de brug.
Maandag naar Elephants world. De hele dag voor olifanten zorgen, voeren, voer klaar maken en tot slot met hun badderen! Was zo gaaf! Mocht er ook opzitten, gelukkig zonder stoel ofzo.
Elephants world is een soort opvangcentrum voor olifanten die met pensioen zijn (nadat ze als attractie zijn gebruikt). Vindt dat wel een goede instelling en wilde ook niet naar een attractie met olifanten.
's Avonds nog een kookcursus gedaan in Kanchanaburi en daarna terug naar Bangkok.
Dinsdag had ik een zipline tour geboekt, je gaat dan van boomtop naar boomtop aan een lijn. Helaas was mijn taxi chauffeur verkeerd gereden en was ik dus te laat :( Dus geen zipline, volgende keer maar want lijkt me super!
Had nog wat anders bedacht: fietstocht. Deze zijn behoorlijk populair onder de Nederlanders. Tijdens de fietstocht ga je door een gedeelte van Chinatown, door smalle straatjes, over marktjes. Heel leuk.

En vandaag helaas naar huis. Had graag nog langer willen blijven. Er is zoveel te zien en ben aan zoveel nog niet toegekomen. 6 weken is wel echt kort en het vliegt voorbij.
Morgenochtend weer in Nederland.
Kan niet wachten tot m'n volgende reis, die zal vast ooit eens gebeuren.

  • 10 Januari 2013 - 10:48

    Marissa:

    He Janet,

    Wat super dat je het zo naar je zin hebt gehad! Leuk om je verhalen/ervaringen te lezen. De tijd vliegt echt voorbij he.. En wat zei ik, ga je 1 keer dan wil je alleen maar meer ;) Heb je je volgende bestemming al in je hoofd? Alleen reizen is heel erg goed te doen he... Over 3,5 week ben ik ook weer terug, gaan we dan snel afspreken, want ik wil natuurlijk alles weten :D liefs Marissa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mijn eerste reis

Reizen Thailand, Laos, Cambodja

Recente Reisverslagen:

03 November 2014

Zuid-Afrika

09 Januari 2013

Naar huis

02 Januari 2013

Gelukkig Nieuwjaar!

19 December 2012

Laos

09 December 2012

Eerste week

Actief sinds 26 Nov. 2012
Verslag gelezen: 533
Totaal aantal bezoekers 6996

Voorgaande reizen:

27 November 2012 - 10 Januari 2013

Mijn eerste reis

03 November 2014 - 30 November -0001

reis

Landen bezocht: